نوشته شده توسط : ریحانه

نگهداری خودرو در تابستان


ستاره |
سرویس خودرو - 
فصل گرما در راه است و باید ماشین خود را برای این فصل آماده کنیم. طبق آمار ارائه شده، گرمای تابستان یکی از دلایل افزایش تصادفات در این فصل است. در اینجا راهکار‌هایی برای نگهداری از خودرو در تابستان ارائه شده است که به شما کمک می‌کند، اطمینان حاصل کنید ماشینتان برای استفاده در این فصل آماده است. اگر تمایل دارید که بدانید چگونه از ماشین خود در تابستان مراقبت کنید، مقاله زیر را دنبال کنید.


نکاتی برای مراقبت و نگهداری از خودرو در تابستان 

۱. روغن و فیلتر ماشین را چک و عوض کنید

روغنی که تحت شرایط آب و هوای سرد دچار تغییرات شده دیگر مناسب فصل گرما نیست. داشتن یک فیلتر و روغن تازه به ماشین شما کمک می‌کند در فصل تابستان بهتر کار کند.


۲. فشار و باد تایر ماشین خود را چک کنید

فشار تایر در هوای سرد کاهش و در فصل تابستان افزایش می‌یابد. فشار تایر نوسان دارد و به همین خاطر باید بررسی شود. فشار ماشین خود را بعد از بیش از ۳ ساعت که کار نکرده است، بررسی کنید. داشتن فشار مناسب موجب کاهش رسیدن ضرر و زیان به لاستیک‌ها می‌شود.
 
فشار و باد تایر ماشین خود را چک کنید
 

۳. سیستم تهویه یا خنک کننده ماشین را بررسی کنید

همان‌طور که شما نیاز دارید در فصل تابستان خنک بمانید وسیله نقلیه شما نیز نباید گرم شود. مطمئن شوید که نشتی وجود ندارد و  سیستم خنک کننده ماشین به خوبی کار می‌کند. سیستم کولر خودرو را مورد بررسی قرار داده و اگر لازم است کارهایی مانند شارژ گاز، تعویض تسمه کولر و تعویض فیلتر خشک کن هوای کولر را انجام دهید.
 
سیستم خنک کننده
 
نکته قابل توجه: از کولر به صورت بهینه استفاده کنید، زیرا روشن بودن کولر، توان زیادی را از موتور می‌گیرد و سبب زیاد شدن دمای موتور و مصرف سوخت می‌گردد.
 

۴. شلنگ و تسمه را بررسی کنید

وقتی هوا گرم می‌شود احتمال خرابی شلنگ و تسمه بالا می‌رود. وقتی این دو مورد در اثر گرما و استهلاک زیاد گرم می‌شوند، ماشین شما نمی‌تواند به خوبی کار کرده و این می‌تواند به خرابی خودرو منجر شود. هر ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ کیلومتر تسمه پروانه را بررسی کنید تا از سالم بودن آن اطمینان یابید.
 

۵. سیستم ترمز و تایر را بررسی کنید

سیستم ترمز و تایر خود را بررسی کنید و مطمئن شوید به خوبی عمل می‌کنند. گرمای زیاد علاوه بر موتور، تسمه و شلنگ، ترمز‌ها و لاستیک‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 

۶. تیغه‌های شیشه پاک کن خود را بررسی کنید

در فصل تابستان و بهار احتمال بارندگی وجود دارد و بدون یک شیشه پاک کن خوب نمی‌توانید جلوی خود را ببینید.
 

۷. از گرم شدن بیش از حد خودرو جلوگیری کنید

اثاثیه‌ خودرو، داشبورد و چرخ‌های فرمان می‌توانند به خاطر نور خورشید بیش از حد گرم شوند و آسیب ببینند. در فصل تابستان سعی کنید از یک سایبان برای آینه جلویی ماشین استفاده کنید. این طوری از داخل ماشین در برابر آفتاب محافظت می‌شود. همچنین این کار کمک می‌کند که ماشین خنک بماند. به طور کلی در فصل تابستان سعی کنید از فضای داخل ماشین هم محافظت بکنید. فضای داخل ماشین را تمیز کنید، گرد و خاک آن را بگیرید و شیشه‌ها را نیز از داخل تمیز کنید.
 
نگهداری خودرو در تابستان
 

۸. فیلتر هوا را تعویض کنید

فیلتر هوای کابین ماشین خود را بررسی و عوض کنید. برگ‌ها و گرده‌ها معمولا فیلتر هوا را آلوده می‌کنند پس بهتر است یک یا دو بار در سال آن را عوض کنید.
 

۹. ماشین خود را بشویید

داخل و بیرون خودرو را تمیز کنید. در فصل گرما به علت اشعه‌های خورشید ممکن است گرد و غبار کمتر بر روی ماشین دیده شود. مطمئن شوید که شیشه‌های ماشین کاملا تمیز و بدون هیچگونه جرمی هستند. شستن خودرو هم باعث حفاظت ماشین و رنگ آن می‌شود و هم صدمات ناشی از حشرات و پرندگان را کاهش می‌دهد.


۱۰. از خودرو در برابر آفتاب محافظت کنید

حفاظت بیرونی ماشین در فصل تابستان بسیار مهم است. از گذاشتن ماشین در فضای باز و در برابر اشعه‌ مستقیم خورشید خودداری کنید. ضروری است که شما از گذاشتن وسیله نقلیه خود برای مدت طولانی در معرض نور آفتاب خودداری کنید. آفتاب زیاد نه تنها باعث آسیب رساندن به رنگ خودروی شما می‌شود، بلکه موجب افزایش خرابی در لاستیک‌ها می‌گردد، همچنین دمای کابین را افزایش می‌دهد. پس سعی کنید ماشین خود را در سایه پارک کنید. اگر هم مجبور هستید ماشین خود را در فضای باز پارک کنید بهتر است روی آن روکش بکشید و این گونه از ماشین خود محافظت کنید.


۱۱. با احتیاط رانندگی کنید

بدانید که خانواده و دوستانتان منتظر شما هستند. با رانندگی امن سعی کنید تابستان زیبایی با اقوام و دوستان و آشنایان خود داشته باشید.
 
با احتیاط رانندگی کنید
 

۱۲. ماشین خود را سرویس کنید

قبل از تابستان ماشین خود را به تعمیرگاه برده و در خواست یک سرویس کامل بدهید. یکی از موارد مهم در نگهداری از خودرو در تابستان سرویس کامل آن است. برای مثال این شامل بررسی تمام مایع‌های داخل خوردر و اضافه کردن آن در صورت لزوم از جمله روغن ترمز، موتور و ... است. فیلتر هوا را در طول سرویس تغییر دهید یا آن را کاملا تمیز کنید. رادیاتور ماشین را تمیز کنید و تمام گرد و غبار و حشرات را بیرون بیاورید، به طوری که بتواند به طور موثر هوا را خنک کند.


۱۳. روغن موتور را چک کنید

برای نگهداری از خودرو در تابستان لازم است حتما روغن موتور خود را چک کنید و از روغن موتور مناسب فصل یا ۴ فصل استفاده کنید.


۱۴. باتری ماشین را چک کنید

موتور ماشین در فصل تابستان نسبت به فصل زمستان بیشتر شارژ از دست می‌دهد. همچنین گرمای تابستان ممکن است باعث شود که باتری ماشین بیش از حد شارژ شود و این از طول عمر باتری می‌کاهد. گرما همچنین می‌تواند مایع باتری داخلی را تبخیر کند که این نیز عمر باتری را کم می‌کند. پس باتری ماشین را چک و کنترل کرده و آن را تمیز کنید. همچنین، اگر برای چند روز از ماشین استفاده نمی‌کنید، توصیه می‌شود که کابل را برای این مدت جدا کنید. سیم‌های باتری را هم بررسی نمایید.

۱۵. در ساعات خنک رانندگی کنید

زمانی با ماشین رانندگی کنید که هوا خنک است. سعی کنید زمان‌های رانندگی خود را برای بخش‌های خنک‌تر از روز، مانند صبح زود یا عصر قرار دهید. اینگونه فشار کمتری به ماشین وارد می‌شود.


۱۶. فرمان خودرو را ۱۸۰ درجه بچرخانید

نکته دیگری که می‌توانید برای نگهداری از خودرو در تابستان رعایت کنید این است که قبل از ترک خودرو فرمان ماشین خود را ۱۸۰ درجه بچرخانید، تا قسمتی که شما به دست می‌گیرید در سایه قرار بگیرد.
 

۱۷. شمع‌ها را چک کنید

برای نگهداری از خودرو در تابستان لازم است شمع‌های آن را هم چک کنید. هر ۲۵۰۰۰ کیلومتر شمع‌ها را بازدید و تمیز کرده و یا تعویض نمایید.
 

سخن آخر ...

به طور کلی به طور منظم فضای بیرونی و فضای داخلی ماشین خود را تمیز کنید. خواندن مقاله تمیز کردن داخل خودرو با ترفند های حرفه ای می‌تواند برایتان مفید باشد. زیر کاپوت ماشین خود را در فصل تابستان چک کنید. هر ماه سعی کنید ۱۵ دقیقه‌ برای بررسی ماشین خود وقت بگذارید؛ اینگونه ۷۰ درصد از مشکلات خرابی در جاده و بزرگراه‌ها کاهش می‌یابد. با رعایت اصول ذکر شده برای خودرو می‌توانید با خیال راحت از تابستان خود لذت ببرید. اگر شما هم در زمینه نگهداری خودرو در فصل گرما اطلاعات بیشتری دارید، لطفا آن را با ما به اشتراک بگذارید. 


:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 5 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ریحانه

دکلره کردن مو با مواد خوب و محافظت از آن

 

پودر دکلره کلاینر 500 گرم

اگر از آرایشگرتان بپرسید که چه پودر دکلره‌ای خوب است که به ماهم برای استفاده توصیه کنید حتماً پودر دکلره کلاینر

را به شما نخواهد گفت چون خود آن‌ها از پودر کلاینر برای رساندن پایه‌های 10 تا بالاتر از این محصول استفاده می‌کنند.

مصرف پودر دکلره در سالن‌های زیبایی بسیار زیاد است و پودرهای نامرغوب گردوغبار بسیاری را ایجاد می‌کند که باعث سرفه و هم سلامت فردی که با آن کار می‌کند بسیار مضر است. پودر دکلره کلاینر بدون گردوغبار بوده و عطر خوشی را دارد.

 پودر دکلره کلاینر را بی‌شک آرایشگران حرفه‌ای برای رنگ‌آمیزی بهتر موی و از بین بردن رنگ‌های قبلی ازجمله حنا، گیاهی و رنگ‌های سختی همچون پرکلاغی استفاده می‌کنند.

روشن‌کنندگی بالای پودر کلاینر و آسیب کمی که به موی مشتری وارد می‌کند گزینه خوبی برای دانشجویان هنر آرایشگری و کار بارنگ است. دکلر کلاینر به دلیل اینکه کف نمی‌کند ، مناسب برای روشن کردن به روش فویل است

کرم دکلره آلبورا    

برای روشن کردن ابروها و مژه ها استفاده نمایید.درصورت تماس با چشم با آب فراوان شستشو دهید.اگر پوست سر شما حساس است از این محصول استفاده نکنید.در هنگام مصرف از دستکش استفاده شود.در جای خشک و خنک نگهداری شود. قیمت کرم دکلره آلبورا  یا همان دکوکرم  در شیک فام مناسب است .

کرم موی برکلی

مراقبت مو دارای شرایطی است که نیازمند استفاده از محصولات خاص و متناسب با موی شماست. مطمئناً برای شما هم پیش‌آمده است که از محصولاتی استفاده کرده باشید و حتی باعث خشک شدن و شوره روی موی سر شما شود.

کرم مو برکلی berkeley ساخت کشور انگلستان با وزن 475 میلی‌لیتر مناسب برای موهای شما یک حالت‌دهنده و براق‌کننده بسیار قوی می‌باشد که موهای شمارا همچون ابریشم نرم می‌کند.

از خواص کرم مو برکلی این است که موهای شمارا تقویت و مرطوب می‌کند و از خشکی و شکنندگی آن جلوگیری می‌کند.

فقط کافی است مقداری از کرم تقویت‌کننده مو برکلی را روی دست بزنید و سپس به موهایتان حالت ببخشید.

اگر شما قصد خرید کرم مو برکلی رادارید این محصول باقیمت مناسب در فروشگاه شیک فام عرضه می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 5 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ریحانه
آبرسانی یا هیدراته کردن پوست روشی برای حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی پوست است. به راحتی با راهکارهایی مانند استفاده از روغن زیتون، ماسک آووکادو، ماست، دستگاه بخور و... می‌توان در منزل اینکار را انجام داد.
 آبرسانی و هيدراته كردن پوست
ستاره | سرویس آرایش و زیبایی - خشکی پوست یکی از معضلات اکثر خانم‌هاست. عوامل زیادی از جمله هوای سرد و رژیم‌های غذایی کم کالری می‌توانند سبب کاهش رطوبت و چربی پوست شده و خشکی آن را به همراه داشته باشند. از آنجایی که خشکی پوست منجر به ایجاد چین و چروک می‌شود، پس باید به دنبال راهکاری برای رفع آن باشیم. یکی از این راهکارها آبرسانی یا هيدراته كردن پوست است، به کمک این روش رطوبت پوست حفظ می‌شود. حفظ رطوبت پوست یکی از روش‌های جوانسازی پوست است. در این مقاله انواع روش‌هایی آبرسانی به پوست را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 در صورتی که بخش خاصی از این مطلب مدنظر شماست، با انتخاب عناوینی که در فهرست موضوعی زیر ارائه شده‌اند، به بخش دلخواه خود برسید.


تعریف هیدراته کردن پوست

پوست خشک آسیب پذیرتر است و چین و چروک و افتادگی بیشتری را تجربه می‌کند. به منظور مقابله با این مشکل از آبرسانی کمک گرفته می‌شود. به کمک آبرسانی یا هيدراته كردن پوست می‌توانید پوست را همیشه شاداب نگه دارید. در حقیقت هیدراته کردن به معنی مرطوب نگه‌داشتن پوست است.

روش‌های آبرسانی به پوست

۱. مصرف مواد غذایی غنی از آب

حتما افرادی را دیده‌اید که علیرغم سن بالا، دارای پوستی جوان و شاداب هستند. بی‌شک اگر از این افراد درباره راز جوان ماندشان سؤال کنید به این موضوع اشاره می‌کنند که در طول روز سبزیجات و میوه‌های زیادی مصرف می‌کنند. استفاده از مواد غذایی غنی از آب و میوه‌های آبدار مانند هندوانه، سیب، هویج، هلو، پرتقال و... می‌تواند آبرسانی پوست را به بهترین نحو انجام دهد.

هيدراته كردن پوست، مصرف میوه و سبزیجات

 

۲. روغن زیتون

یکی از روش‌های هيدراته كردن پوست که به کاهش خشکی و پوسته پوسته شدن آن کمک می‌کند استفاده از روغن زیتون است. روغن زیتون یک پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی است. این ماده لکه‌های پوستی را برطرف می‌کند و مانع از ایجاد چین و چروک‌های ریز و درشت روی پوست می‌شود.
برای این منظور ابتدا کمی روغن زیتون را گرم کنید و سپس روی پوست بمالید. صورت خود را با یک پارچه تمیز بپوشانید تا گرمای آن حفظ شود. پس از ۱۰ دقیقه روغن‌های اضافی را از روی پوست پاک کنید.
 
آبرسانی پوست با روغن زیتون

 

۳. ماسک آووکادو

از دیگر روش‌هایی که می‌توانید برای برطرف کردن خشکی پوست از آن استفاده کنید، می‌توان به ماسک آووکادو اشاره کرد. آووکادو را از وسط دو نیم تقسیم کرده و نیمی از آن را خوب له کنید. سپس یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق عسل به ترکیب اضافه نمایید. ماسک آماده شده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. پس از چند بار استفاده از ماسک طبیعی آووکادو می‌توانید شفاف‌تر و نرم‌تر شدن پوست را به خوبی حس کنید.


 هيدراته كردن پوست با ماسک آووکادو

 

۴. جو دو سر

جو دو سر سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. به علاوه با وجود آنتی اکسیدان‌هایی که دارد در حفظ متابولیسم بدن و سلامتی تأثیر بسزایی را ایفا می‌کند. جو دو سر آب را درون بافت خودش حفظ می‌کند، به همین دلیل است که مصرف آن در رژیم‌های غذایی توصیه می‌شود. علاوه بر میل کردن جو دو سر برای آبرسانی به پوست، می‌‌توانید یک فنجان بلغور جو دو سر را درون وان حمام ریخته و برای چند دقیقه در وان قرار بگیرید.

آبرسانی پوست با جو دو سر
 

۵. ماسک جو دو سر و عسل

با ترکیب جو دو سر پودر شده و عسل یک ماسک بی‌نظیر برای آبرسانی و شادابی پوست خواهید داشت. این ماسک را باید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید، سپس با آب ولرم پوست را بشویید. ماسک جو دوسر و عسل علاوه بر آبرسانی برای تسکین دهندگی پوست و کاهش حساسیت پوستی نیز استفاده می‌شود.
 
ماسک جو دو سر و عسل برای هيدراته كردن پوست

 

۶. روغن نارگیل

روغن نارگیل از دیگر موادی است که برای آبرسانی طبیعی پوست می‌توانید از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که روغن نارگیل جامد است و باید آن را در دمای اتاق قرار دهید تا ذوب شود. سپس مقداری از آن را به پوست صورت بمالید، توجه داشته باشید که از دستکش استاده کنید، زیرا روغن نارگیل چربی قابل توجهی دارد.

شادابی پوست با روغن نارگیل

 

۷. آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آبرسانی به پوست در خانه است. آلوئه ورا اثرات ناشی از آفتاب سوختگی را نیز کاهش می‌دهد و برای ماه‌های سرد سال می‌تواند یک ماسک مناسب برای پوست باشد. این گیاه آبدار از خشکی و چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند و لکه‌های پوستی را از بین می‌برد. برای آبرسانی پوست با آلوئه ورا کافی است برگ آن را از وسط به دو نیم کنید و ژل میانی آن را روی پوست بمالید.
توجه داشته باشید که برخی از افراد نسبت به استفاده از ژل آلوئه ورا حساسیت دارند، بنابراین ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید.

آبرسانی پوست با آلوئه ورا
 

۸. نوشیدن آب و آبمیوه

بیشتر وزن بدن را آب تشکیل می‌دهد. بنابراین نقش آب در بهبود چرخه زندگی انسان و حفظ سلامتی انسان انکار ناپذیر است. آب درون سلول‌های پوست قرار دارد و مانع از ایجاد ترک‌های پوستی و خشکی آن می‌شود. در صورتی که می‌خواهید خشکی پوست را برطرف کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مصرف آب و آب میوه‌های طبیعی را مد نظر داشته باشید. با نوشیدن مداوم آب و آبمیوه می‌توانید هيدراته كردن پوست را به خوب انجام دهید و از چروک شدن آن پیشگیری کنید.

نوشیدن آب برای آبرسانی پوست
 

۹. روغن بادام

روغن بادام برای درمان خشکی پوست و آبرسانی به آن تأثیر شگفت انگیزی دارد. برای هيدراته كردن پوست کافی است مقداری روغن بادام را با عسل ترکیب کرده و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بمالید و سپس پوست را بشویید. روغن بادام سرشار از چربی‌های غیر اشباع ویتامین‌هایی مانند A و E است و منافذ پوست را بسته نگه می‌دارد.

روغن بادام و شادابی پوست
 

10. گلاب و گلیسیرین

گلاب یک پاک کننده خوب برای پوست است. همچنین برای تمیز کردن پوست پس از آرایش نیز می‌توانید از این ماده طبیعی استفاده کنید. گلیسیرین نیز ماده‌ای بی‌رنگ است که برای تأمین رطوبت و آبرسانی پوست استفاده می‌شود. ترکیب این دو ماده با هم می‌تواند برای آبرسانی به پوست گزینه مناسبی است. ترکیب گلاب و گلیسیرین را روی پوست بمالید و چند دقیقه به آن زمان دهید تا جذب شود. سپس از چند بار استفاده از این ماسک طبیعی به وضوح متوجه روشن‌تر و شاداب‌تر شدن پوست صورت خود خواهید شد.

گلاب و گلیسیرین برای آبرسانی پوست
 

۱۱. خیار

خیار یکی از سبزیجات سرشار از آب است که می‌تواند آبرسانی پوست را به بهترین نحو انجام دهد. برای حفظ شادابی و برطرف کردن خشکی پوست کافی است خیار را حلقه حلقه کرده و روی پوست قرار دهید. اگر می‌خواهید ماسک خاصیت پاک کنندگی نیز داشته باشد، باید مقداری عسل را با خیار رنده شده ترکیب کرده و روی پوست بگذارید. پس از ۱۰ دقیقه می‌توانید این ماسک را بشویید و از نرمی و لطافت پوست لذت ببرید.


هيدراته كردن پوست با ماسک خیار
 

۱۲. ماست

در صورتی که می‌خواهید تیرگی‌های پوست را از بین ببرید، توصیه می‌کنیم از ماست کمک بگیرید. ماست یکی از مواد غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین است. ‌اسید لاکتیک موجود در ماست این امکان را فراهم می‌کند که آبرسانی پوست به بهترین نحو انجام شود.

هیدراته پوست با ماست
 

13. کرم مرطوب کننده

کرم‌های مرطوب کننده یکی از بهترین گزینه‌ها برای حفظ شادابی و هیدراته کردن پوست هستند. حتماً پس از استحمام یا استخر کرم مرطوب کننده مناسبی را برای حفظ چربی پوست در نظر داشته باشید. این کرم مانع از خشکی پوست می‌شود و طراوت پوست را حفظ می‌کند.
 
نقش مرطوب کننده در شادابی و جوانی پوست
 

۱۴. دستگاه بخور 

برای آبرسانی پوست می‌توانید علاوه بر ماسک‌های طبیعی و کرم‌های مرطوب کننده از دستگاه‌های بخور خانگی نیز استفاده کنید. دستگاه‌های بخور قطرات آب را در محیط منتشر می‌کنن. رطوبت ایجاد شده توسط دستگاه بخور نیز برای کاهش خشکی پوست مؤثر است و هم بیماری‌های تنفسی ناشی از خشک بودن هوا را بهبود می‌دهد.
 
هیدراته کردن پوست با دستگاه بخور
 

سخن آخر...

هیدراته کردن یا آبرسانی پوست برای کاهش تیرگی آن و برطرف کردن مشکلاتی مانند پوسته پوسته یا چروک شدن پوست استفاده می‌شود. با آبرسانی پوست می‌توانید همیشه زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید و پوستی شاداب داشته باشید. اگر به جوان و شاداب ماندن پوست خود اهمیت می‌دهید توصیه می‌کنیم مطلب جوانسازی پوست در خانه با انواع ماسک‌های طبیعی را نیز مطالعه فرمایید. شما از چه روش‌هایی برای جوان سازی و آبرسانی به پوست خود کمک می‌گیرید؟ فراموش نکنید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق بخش نظرات و پرسش‌ها با ما و سایر همراهان ستاره در میان بگذارید.


:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 5 / 1398 | نظرات ()